S.M.I.L.E

When you can’t have what you want, ask Allah for Paradise, for it is there you will be able to have everything you want. :)

Thursday, January 6, 2011

WOrd as 'Catalyst'

Barakallahufilakum~ Rasa macam baru je semalam duk wat Honour Seminar, Research Method, Business Plan & etc. Makan, tido, makan, tido... Pejam celik, pejam celik.. da masuk bulan Januari tahun baru balik. Planner lame da dibuang.. Planner baru pulak ditampal kat dinding bilik.. Sekejap jer masa nie berlalu.. Betullah kata org, "Life is short.. Too short..".. So, what have we done in previous life?? Makin dekat dengan si Pencipta?? or makin jauh? Jom sama-sama koreksi diri, "Get Jannah, Leave an-Nar!".. Niat dulu, of course because of Allah we do all the things in this world.. Kemudian?? Usaha diiringi dengan doa.. Lastly, tawakkaltu 'alallah.. Segala yg berlaku tue dah ditakdirkan oleh ALLAH s.w.t. Tapi, bak kata akhi Hilal Asyraf, takdir di hujung jari manusia.. Bukan bermaksud kita mampu ubah takdir, tapi Tuhan suruh kita sentiasa berusaha. Bukan plak Dia suruh kita mencari bagaimana takdir kita ditentukan.. Tahun baru + Azam baru + Tugasan baru + Tanggungjawab baru??~^^





"Insan Yang membawa Islam sangat besar amanahnya. Seringkali diuji dan dibolak balikkan hatinya. Seringkali diragu-ragukan hatinya. Maka pintalah pada Allah agar ditetapkan hati kita. Agar segala mehnah dan tribulasi mampu kita hadapi. Sekali berjuang, Selamanya berjuang!"

"Adakalanya kita perlu menangis dalam hidup ini supaya kita sedar hidup ini bukan hanya untuk ketawa bergembira, adakala kita perlu ketawa supaya kita tahu nilai setitis air mata."

"Walau di banjiri air mata, perjuangan harus diteruskan,keperitan bukan halangan untuk terus melangkah... Jika tersungkur bukan bermakna putus asa, semangat terus kuat, untuk bangun dan terus melangkah...Dan...terus melangkah...demi mengejar sebuah impian......"

"Hari ini bukan semudah semalam utk bergelar manusia sempurna.. Byk yg perlu dikorbankan, byk juga yg terpaksa dilepaskan.. Sesekali langkah tersadung, rebah menyembah.. Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata.. Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yg betul, usah di gusar pd anugerah Tuhan.. Anggaplah sesekali di duga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita utk bangun menjadi manusia sesempurna insan.."