S.M.I.L.E

When you can’t have what you want, ask Allah for Paradise, for it is there you will be able to have everything you want. :)

Saturday, February 28, 2009

Salam muqaddimah


First sekali, sebelum perkenalkan diri, aku nak bagitau camne aku boleh tetiba je ader blog nie. Sebelum nie, memang lah bercita-cita nak ada blog sendiri.. Ye r, Tengok orang lain ber ‘blogger’, teringin lah jgak nak ber’blogger’ kan (suka je tiru orang). Tapi, bila dah buat satu blog, ada plak hal lain yang timbul…hmmm.. Macam biasa, malas nak post artikel @ ‘opinion’.. So, terkontang-kanting la blog aku nie.. Kesian, tuan ader tapi malas nak ber ‘blogger’. Masuk semester 2 nie pulak, rasa macam kosong jer hidup nie bila tak menyertai apa-apa program @ persatuan. Aku pun bertekad lah kalau boleh, nak juga aktif ‘join’ mana-mana program.. Alhamdulillah, tuhan kabulkan hajat aku nie dengan mentakdirkan aku menyertai SPMM di bawah exco IT. Banyak input yang aku dapat apabila menyertai SPMM.. Antaranya, sedikit sebanyak dapat mengislahkan diri .. Setiap kali diadakan perjumpaan, setiap kali itulah diri aku nie diperingatkan oleh kawan-kawan seperjuangan. Sambil-sambil bermesyuarat, tazkirah memang akan senantiasa diselitkan. Kan bagus tue, 2 dalam 1. Sekurang-kurang, ‘rohani’ aku ni dapat lah diberi makan @ minum (faham?). Bila dah masuk exco IT nie plak, kitorang semua diminta untuk membuat blog masing-masing. Apalagi, ber ‘blog’ lah aku sekarang nie.

Aku harap sangat-sangat, dengan ber ‘blog’, aku dapat berkongsi idea @ pendapat dengan kawan-kawan yang lain, saling memperingati dan dapat memuhasabahkan diri yang serba ‘dhaif’ nie.. Semoger sahabat-sahabat sekalian dapat memberi tunjuk ajar kepada ambe yang serba kekurangan ini...