S.M.I.L.E

When you can’t have what you want, ask Allah for Paradise, for it is there you will be able to have everything you want. :)

Friday, October 8, 2010

Simbol yg jelas??


"Korang perasan tak dettol punya logo?? aku nak mintak pandangan korang.. Lambang Salib ke tu???"





"Jadi kalau korang beli produk dettol kat rumah korang ada lambang salib la kat rumah korang???"

"tu gambo pedang tuh"

"ssamala ngan keta alpha romeo"

"oOoo! err?!..yg mcm 'sword' tu ke?.."

"ssamala ngan keta alpha romeo..adoi... alfa romeo bukan salib laa tok..."

..........................????????????????????????????????????................................

"Sebenarnya kebanyakan lambang, logo atau pun bendera dari negara2 yang majoriti penduduknya beragama kristian memang ada mempunyai lambang salib dengan berbagai2 bentuk dan rupa. Begitu juga dengan negara2 yang majoriti penduduknya beragama Islam akan menjadikan lambang bulan dan bintang sebagai lambang atau logo apa saja produk keluaran negara tersebut.

Sebagai contoh kita boleh lihat bendera2 negara seperti Great Britain, Australia, Sweden, Norway dan lain2 semuanya ada tanda berbentu salip. Begitu juga dengan produk keluaran mereka seperti kereta alfa romeo, chevrolet semuanya ada tanda salib.

Kita lihat pula bendera negara kita Malaysia, Turki, Pakistan dan lain2 lagi ada lambang bulan dan bintang...dan semua orang tahu lambang bulan bintang ini adalah lambang Islam.

Pernah satu ketika dulu kereta nasional kita Proton Saga tidak dibenarkan diekspot ke United Kingdom kerana mengunakan logo bulan dan bintang. Maka logo Proton ditukar kepada lambang bintang saja barulah ianya dibenarkan masuk ke United Kingdom.

Kita orang Malaysia tak pernah ambil kisah tentang semua ini kerana kita semua mengejar kemajuan kononnya sehinggakan kita lupa bahawa kita telah diper*****2kan oleh orang Barat(Kristian).

Sebenarnya banyak lagi perkara2 yang sebegini rupa berlaku yang tidak kita sedari secara sengaja atau tidak. Punca semua ini berlaku ialah kerana kita selalu beranggapan ini semua adalah perkara remeh-temeh dan tak perlu dibesar2kan.."

FIKIR2KAN LAH......

Other dialogs>>....

"Dettol’s packaging is distinct in its very own way. The green & white colours are associated with
hospitals. All Dettol products have a sword on the pack, which is a symbol for fighting germs and
infection. Over the years, the clouding action and the sword have become synonymous with the brand and have been creatively used in Dettol advertising.

Itu hanya laaa pedang simbolik kepada membasmi kuman , aku tak jumpa apa apa pun yang berkaitan dengan penyataan berkaitan tentang keagamaan.. tak salah untuk menggunakan dettol ni , cuma kalau rasa was was simbol pedang itu boleh memberi pengaruh , boleh koyak mende tu ... kita pakai dettol ni kita bukan tayang2 dia kat rumah tapi kita guna cecair die utk kebersihan .."

<>