S.M.I.L.E

When you can’t have what you want, ask Allah for Paradise, for it is there you will be able to have everything you want. :)

Monday, March 7, 2011

Aku sayang dia!


Aku sayang dia!

Sayang sape??

hehe.. nak tahu? Kena baca habis la 'post' nie..~
.....................................................................................

Hmm.. Aku syg dia Ya Allah..
Aku rindu dia Ya Allah..
Aku cinta dia Ya Allah..
Tapi...
Kenapa Kau uji dia begitu sekali?
Kenapa ya Allah..
Kenapa dirinya yang Kau pilih?
Kenapa??
Aku tak tahu kenapa dia Ya Rabbi..,
Tapi yang aku yakin,
Sesungguhnya hanya Engkaulah Tuhan yg Maha mengetahui hikmah sesuatu kejadian itu..
Sesungguhnya aku sedih ya Allah..
Kenapa dia yang menanggung semua ini..
.........................................................................
Wahai saudara satu akidah denganku..

Bagaimanakah perasaan kalian pabila orang yang kalian sayang dipalingkan hatinya daripada kebaikan?
Bagaimanakah perasaan kalian pabila orang yg kalian sayang makin jauh drpd Tuhan?
Bagaimanakah perasaan kalian pabila orang yang kalian sayang makin ikut telunjuk syaitan?
Bagaimanakah perasaan kalian pabila orang yg kalian sayang mulai terjebak ke lembah kemaksiatan?
...........................................
.....................................................
Ya Allah, sedihnya hati ini pabila ku sedari dia dikitari biah 'kebaratan'..
Ya Rabbi, peritnya hati ini pabila kudapati dia makin lari drpd Mu ya Tuhan..
Ya Rahim, sakitnya hati ini pabila ku perhati pergaulannya melampaui batasan..
Ya 'Alim, takutnya diri ini pabila ku rasai imannya makin gersang!

Mungkinkah salahku ya Tuhan?

Salahku kerana membiarkannya keseorangan..
Salahku kerana tidak menanyakan dirinya bagaimanakah khabar iman?
Salahku kerana tidak pernah sedar bahawa dirinya tidak kuat utk menahan godaan..

Apakah yang mampu aku lakukan Ya Rahim?
Apakah yang patut aku buat utk menariknya kembali?
Apakah dayaku untuk mengikat hatinya dengan keindahan syariat Mu tuhan??

Aku mohon Ya Rahim, Kau kasihanilah dia..
Aku mohon Ya Fattah, bukakan pintu hidayahmu padanya..
Aku mohon Ya Latiif, lembutkanlah hatinya..
Aku mohon Ya Ghafar, ampunkanlah dosa-dosanya..

Hanya Engkaulah Tuhan yg kami sembah & hanya Engkaulah Tuhan yg kami minta pertolongan..

Bantulah aku ya Rahim..
Bantulah aku menarik dirinya kembali..
Bantulah aku membawa dirinya kejalanMU kembali..
Bantulah aku Ya 'Aziz..

Berat utk aku melafazkan kalimah ini Ya Rabbi..
Tapi, inilah tanggungjawabku terhadap dirinya..
Aku b'tekad..
Aku akan terus menghulurkan tangan ku kpdnya Ya ALLAH..
Aku cuma berharap Ya 'Aziz, bukakan hatinya utk menggapai tangaku ini..
Berikan aku kekuatan ya 'Aziz, utk melarikan dirinya drpd lembah itu..
Aku akan berusaha ya Rabbi..
Janganlah Kau palingkan hati kami lagi tika tiba saat itu Ya ALLAH!..

.........................

p/s: Siapakah gerangan yg sy syg tu?? Hmm.. ~doakan sy agar dapat menarik org yg sy syg itu ya semua..Mission pertama, saya akan menarik dahulu orang yang dia sayang itu dahulu.. mission pertama saya baru 4% started.. Kena mesra2 lu ngan org yang dia syg tue.. Yes, yg tue saya dah berjaya.. beralih ke step yg seterusnya.. Insyaallah.. Objectives sy akan ter'achieve'.. Hanya dengan pertolonganMU ya Allah.. Saya akan terus berusaha & berusaha.. Ameenn..Hmm..bagaimana pulak dengan kalian semua? Bagaimanakah iman org yang kamu semua sayang??~